dokumenty ZOE w Łodzi do pobrania
więcej o ZOE w Łodzi
Przejdź do naszego Facebooka
Powrót

Skargi i zażalenia

W związku z planowanym rozpoczęciem budowy Zakładu Odzysku Energii w Łodzi uruchomiona została procedura rozpatrywania skarg i zażaleń dotyczących tej inwestycji.

Z tej strony dowiesz się o mechanizmie składania skarg związanych z ZOE w Łodzi:

 

Jeśli chcesz zapoznać się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi ZOE w Łodzi, przejdź na stronę:
CZYM JEST ZOE.

Jeśli chcesz zapoznać się z najważniejszymi dokumentami dotyczącymi ZOE w Łodzi, przejdź na stronę:
DOKUMENTY DO POBRANIA.

Jeśli chcesz zapoznać się z najnowszymi aktualnościami z budowy ZOE w Łodzi, przejdź do kategorii:
odZYSKujMY energię z odpadów na stronie Aktualności.

Jeśli chcesz zapoznać się z ostatnimi publikacjami prasowymi o ZOE w Łodzi, przejdź na stronę:
MEDIA O ZOE.

Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące ZOE w Łodzi, przejdź na stronę:
CZĘSTE PYTANIA.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak Veolia zamierza całkowicie zrezygnować z węgla w Łodzi do 2030 r,. przejdź na stronę:
DEKARBONIZACJA ŁÓDZKIEGO SYSTEMU CIEPŁOWNICZEGO.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak skontaktować się z ZOE w Łodzi, przejdź na stronę:
KONTAKT Z ZOE.

 


Co to jest skarga lub zażalenie związane z ZOE w Łodzi?

Przez „skargę” lub „zażalenie” rozumie się każde niezadowolenie związane z ZOE w Łodzi oparte na zdarzeniu faktycznym lub jedynie wynikające z subiektywnego postrzegania zdarzeń.

Niezadowolenie to może być wynikiem zarówno działań (zaniechań) wszystkich spółek Inwestora, jak i jego wszystkich kontrahentów w związku z ZOE w Łodzi. Pojęcia „skargi” i „zażalenia” są uważane za równoważne i mogą być używane zamiennie – bez znaczenia dla skali, złożoności czy istotności sprawy.

 

↑ powrót do spisu treści ↑

 


Jak można złożyć skargę lub zażalenie związane z ZOE w Łodzi?

Skargi i zażalenia mogą być składane w dowolnej formie:

  • osobiście – w siedzibie Veolii Energii Łódź przy ul. J. Andrzejewskiej 5, w kancelarii w dni robocze, w godz. 7:00 – 15:00
  • telefonicznie pod nr  (42) 675 56 92 lub (42) 675 51 17
  • pocztą na papierze – na adres: Veolia Nowa Energia Sp. z o.o., ul. J. Andrzejewskiej 5,  90-975 Łódź
  • pocztą elektroniczną – na adres e-mail: wnioski.zoelodz@veolia.com
  • do oznaczonych skrzynek skarg i zażaleń – zainstalowanych: na ogrodzeniu budowy ZOE w Łodzi i w portierni głównej Elektrociepłowni EC4 (ul. Jadzi Andrzejewskiej 5) oraz na bramie wejściowej do Rodzinnych Ogrodów Działkowych „Elektron” (ul. J. Andrzejewskiej 4)

Przy składaniu skargi lub zażalenia można skorzystać z poniższego formularza wydrukowanego lub elektronicznego, ale nie jest to obowiązkowe.

 

↑ powrót do spisu treści ↑

 


Formularz skargi/zażalenia

Przy składaniu skargi lub zażalenia można skorzystać z poniższego formularza wydrukowanego lub elektronicznego, ale nie jest to obowiązkowe.

W formularzu proszę wypełnić pola białe/błękitne według własnego uznania lub wstawić znak „X” (albo elektronicznie odznaczyć) w odpowiednim wybranym kwadracie.

Proszę podać informacje do kontaktu według własnego uznania. Dane osobowe będą traktowane jako poufne.

Proszę pamiętać, że aby złożyć skargę lub zażalenie anonimowo, należy wypełnić odpowiednie pole treści, pozostawiając puste pola na dane osobowe – taka skarga lub zażalenie nadal zostaną rozpatrzone, jednak bez udzielania odpowiedzi.

 

Formularz skargi/zażalenia
(PDF do wydrukowania i ręcznego wypełnienia)

Wypełniony formularz drukowany można:

  • przesłać pocztą na adres: Veolia Nowa Energia Sp. z o.o., J. Andrzejewskiej 5, 90-975 Łódź, Polska lub
  • wrzucić do jednej oznaczonych skrzynek skarg i zażaleń – zainstalowanych: na ogrodzeniu budowy ZOE w Łodzi i w portierni głównej Elektrociepłowni EC4 (ul. Jadzi Andrzejewskiej 5) oraz na bramie wejściowej do Rodzinnych Ogrodów Działkowych „Elektron” (ul. J. Andrzejewskiej 4) lub
  • zeskanować i przesłać na adres e-mail: wnioski.zoelodz@veolia.com

 

Formularz skargi/zażalenia
(PDF do zapisania i wypełnienia na komputerze)

Formularz wypełniony elektronicznie można:

  • zapisać i przesłać na adres e-mail: wnioski.zoelodz@veolia.com lub
  • wydrukować i przesłać pocztą na adres: Veolia Nowa Energia Sp. z o.o., J. Andrzejewskiej 5, 90-975 Łódź, Polska lub
  • wydrukować i wrzucić do jednej oznaczonych skrzynek skarg i zażaleń – zainstalowanych: na ogrodzeniu budowy ZOE w Łodzi i w portierni głównej Elektrociepłowni EC4 (ul. Jadzi Andrzejewskiej 5) oraz na bramie wejściowej do Rodzinnych Ogrodów Działkowych „Elektron” (ul. J. Andrzejewskiej 4)

 

↑ powrót do spisu treści ↑

 


Jak są rozpatrywane skargi lub zażalenia związane z ZOE w Łodzi?

Obsługa skarg i zażaleń odbywa się w języku polskim.

Składanie skarg i zażaleń jest bezpłatne (nie dotyczy to kosztów opłat pocztowych, kurierskich czy płatnych usług komunikacji elektronicznej – jeśli taka droga złożenia zostanie wybrana przez osobę składającą skargę lub zażalenie).

Zapewniono odpowiednią możliwość dostarczenia skarg i zażaleń bezpłatnymi kanałami – jak opisano powyżej.

Odpowiedzi na skargi i zażalenia są udzielane wybraną przez osobę składającą skargę lub zażalenie („skarżący/a”) drogą, jeśli wskaże ona dane kontaktowe.

Skarżący/a może złożyć skargę lub zażalenie anonimowo, a także zastrzec poufność swoich danych osobowych i do kontaktu.

Skargi i zażalenia są rozpatrywane z zachowaniem poufności, w razie potrzeby i możliwości zapewniając skarżącemu/ej ochronę przed zachowaniami, działaniami lub zaniechaniami skierowanymi przeciwko niemu/ej w związku ze złożeniem skargi lub zażalenia („odwetem”). Nie będzie tolerowany żaden przejaw odwetu i będą wyjaśniane wszystkie podejrzenia takich zachowań i działań.

Jeśli postępowanie wyjaśniające wymaga zaangażowania osoby skarżącej lub osoby trzeciej (np. świadka), ich udział jest zawsze dobrowolny, a ich tożsamość i dane osobowe są starannie chronione. Mają oni możliwość, aby towarzyszyła im inna osoba podczas spotkań i wywiadów przeprowadzanych w ramach wyjaśniania.

Jeśli skarżący/a zażąda, aby spotkania lub wywiady były prowadzone z osobami tej samej płci, wyznaczone zostaną odpowiednie osoby.

Inwestor ZOE w Łodzi przyjmie również Zasady przeciwdziałania przemocy i molestowaniu ze względu na płeć. Zasady te będą zawierały postanowienia mające na celu zapobieganie dyskryminacji oraz przemocy i molestowaniu ze względu na płeć, w tym wobec kobiet, pracowników migrujących oraz innych grup narażonych. Zasady te zostaną ujawnione i będą dostępne na stronie DOKUMENTY DO POBRANIA. Opisana tu procedura rozpatrywania skarg i zażaleń obejmuje również możliwość składania skarg i zażaleń w sprawach objętych tymi Zasadami.

Jeśli skarga lub zażalenie dotyczy zarzutu lub konfliktu interesów związanego z osobami odpowiedzialnymi za kontakty ze społecznością, członkiem Zespołu ds. Ponownego Rozpatrywania Skarg i Zażaleń lub jakąkolwiek inną osobą wykonującą procedurę rozpatrywania skarg i zażaleń, to taka osoba jest wykluczona z wszelkich działań związanych z pierwszym lub ponownym rozpatrzeniem.

Wdrażanie rozwiązań i przestrzeganie terminów przedstawionych w odpowiedzi do skarżącego jest monitorowane i nadzorowane.

 

↑ powrót do spisu treści ↑

 


Jakie są terminy rozpatrywania skargi lub zażalenia?

Otrzymane skargi i zażalenia są odnotowywane w rejestrze skarg i zażaleń do 7 dni roboczych od dnia ich otrzymania. W tym terminie osobie składającej skargę lub zażalenie zostanie przesłane potwierdzenie otrzymania skargi lub zażalenia.

Jeśli możliwe jest niezwłoczne załatwienie sprawy, odpowiedź z propozycją sposobu załatwienia sprawy (proponowanego rozwiązania) jest przesyłana osobie składającej skargę lub zażalenie do 12 dni roboczych.

Jeśli nie jest możliwe niezwłoczne załatwienie sprawy, wdrażane jest postępowanie wyjaśniające ze skargi lub zażalenia, a odpowiedź z propozycją sposobu załatwienia sprawy (proponowane rozwiązanie) jest przesyłana osobie składającej skargę lub zażalenie do 31 dni roboczych.

 

↑ powrót do spisu treści ↑

 


Co zrobić, jeśli nie satysfakcjonuje Cię odpowiedź na skargę lub zażalenie lub jej nie akceptujesz?

Rozpatrywanie skarg i zażaleń jest dwuinstancyjne (możliwe dwa rozpatrzenia).

Jeśli osoba składająca skargę lub zażalenie nie jest usatysfakcjonowana proponowanym rozwiązaniem po pierwszym rozpatrzeniu lub go nie akceptuje, przysługuje jej możliwość rozpatrzenia skargi lub zażalenia w drugiej instancji (ponowne rozpatrzenie) przez wyznaczony w tym celu Zespół ds. Ponownego Rozpatrywania Skarg i Zażaleń.

W skład Zespołu ds. Ponownego Rozpatrywania Skarg i Zażaleń mogą wchodzić: członkowie zarządów spółek z grupy Veolia i kontrahentów, osoby zajmujące stanowiska dyrektorskie w spółkach z grupy Veolia i u kontrahentów oraz przedstawiciele innych niezaangażowanych podmiotów, którzy dają rękojmię niezależności i wiedzy ws. rozpatrywania skarg, np. mediatorzy, radcowie prawni i adwokaci.

Żądanie ponownego rozpatrzenia składa się w taki sam sposób, jak opisano powyżej dla skargi lub zażalenia w pierwszym rozpatrzeniu. Terminy odpowiedzi na żądanie ponownego rozpatrzenia są takie same, jak dla odpowiedzi na skargę lub zażalenie w pierwszym rozpatrzeniu.

W każdej odpowiedzi skarżący zostanie poinformowany, odpowiednio, o możliwości i sposobie ponownego rozpatrzenia przez Zespół ds. Ponownego Rozpatrywania Skarg i Zażaleń oraz możliwości złożenia skargi na drodze administracyjnej (np. do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska) albo sądowej (np. do sądu administracyjnego).

 

↑ powrót do spisu treści ↑

 


Kto jest administratorem danych osobowych i jakie prawa przysługują w związku ze złożoną skargą lub zażaleniem?

Administratorami danych osobowych osoby składającej skargę lub zażalenie w związku z Zakładem Odzysku Energii w Łodzi jest Veolia Nowa Energia Sp. z o.o. oraz odpowiednio inne spółki z grupy Veolia wymienione pod adresem elektronicznym veolia.pl/polityka-prywatnosci.

Administratorzy przetwarzają te dane w celu rozpatrzenia skargi lub zażalenia na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Osobie przekazującej te dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo wycofania udzielonej zgody.

Pełna informacja dotycząca przetwarzania tych danych osobowych dostępna jest w Polityce prywatności opublikowanej w sieci Internet pod adresem elektronicznym: veolia.pl/polityka-prywatnosci.