Veolia Polska zainaugurowała trzecią odsłonę kampanii edukacyjnej „Stopień mniej znaczy więcej”. Projekt ten ma na celu podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa, skupiając uwagę na pozytywnych efektach wynikających z obniżenia temperatury w pomieszczeniach w okresie grzewczym. To proste działanie może znacząco wpłynąć na ochronę zasobów naturalnych, łagodzenie zmian klimatycznych oraz poprawę stanu środowiska. Poprzez kampanię Veolia zachęca do małych, codziennych zmian, które w skali kraju mogą przynieść znaczące korzyści dla naszej planety.
– Kampania „Stopień mniej znaczy więcej” pokazuje, że każdy z nas ma realny wpływ na przyszłość klimatu. Proste działanie, jak obniżenie temperatury w pomieszczeniu o jeden czy dwa stopnie, może przynieść korzyści nie tylko środowisku, ale także naszemu zdrowiu. Jako Veolia chcemy inspirować do świadomego korzystania z energii i wspólnie budować zrównoważoną przyszłość – mówi Luiz Hanania, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy Veolia w Polsce.
Zmniejsz temperaturę, zadbaj o klimat i swoje zdrowie
Tegoroczna edycja kampanii podkreśla realne korzyści płynące z obniżania temperatury w pomieszczeniach. Zmniejszenie jej zaledwie o 2°C może przynieść wymierne korzyści dla klimatu, redukując emisję CO2 nawet do około 10%. Jednocześnie utrzymanie niższej temperatury w pomieszczeniach ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie – poprawia samopoczucie, zwiększa komfort snu oraz redukuje ryzyko wystąpienia chorób układu oddechowego, co jest szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym.
Twórcy kampanii zwracają uwagę, że przegrzewanie pomieszczeń powoduje marnowanie drogocennej energii, co szkodzi środowisku, klimatowi, a tym samym naszej planecie. Każdy może podjąć działania, pozwalające zachować komfort cieplny, jednocześnie zmniejszając zużycie energii.
Działania Veolii na rzecz podejmowania odpowiedzialnych decyzji
Veolia w kampanii odwołuje się do wyników „Barometru Transformacji Ekologicznej” – badania zainicjowanego przez firmę i przeprowadzonego przez Elabe i Veolię na całym świecie. Stało się ono impulsem do rozpoczęcia społecznej dyskusji na temat transformacji ekologicznej.
– Wyniki “Barometru” jasno pokazują, że Polacy coraz bardziej rozumieją potrzebę i wspierają działania na rzecz ochrony klimatu. Kampania „Stopień mniej znaczy więcej” jest odpowiedzią na te oczekiwania – wspieramy społeczeństwo w podejmowaniu świadomych decyzji, które pozytywnie wpływają na środowisko i zdrowie – dodaje Luiz Hanania.
Więcej na www.stopienmniej.pl