dokumenty ZOE w Łodzi do pobrania
więcej o ZOE w Łodzi
Przejdź do naszego Facebooka
Powrót
14.11.2024

Stopień mniej znaczy więcej – Veolia rozpoczyna trzecią edycję kampanii edukacyjnej

Veolia Polska zainaugurowała trzecią odsłonę kampanii edukacyjnej „Stopień mniej znaczy więcej”. Projekt ten ma na celu podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa, skupiając uwagę na pozytywnych efektach wynikających z obniżenia temperatury w pomieszczeniach w okresie grzewczym. To proste działanie może znacząco wpłynąć na ochronę zasobów naturalnych, łagodzenie zmian klimatycznych oraz poprawę stanu środowiska. Poprzez kampanię Veolia zachęca do małych, codziennych zmian, które w skali kraju mogą przynieść znaczące korzyści dla naszej planety.

Kampania „Stopień mniej znaczy więcej” pokazuje, że każdy z nas ma realny wpływ na przyszłość klimatu. Proste działanie, jak obniżenie temperatury w pomieszczeniu o jeden czy dwa stopnie, może przynieść korzyści nie tylko środowisku, ale także naszemu zdrowiu. Jako Veolia chcemy inspirować do świadomego korzystania z energii i wspólnie budować zrównoważoną przyszłość – mówi Luiz Hanania, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy Veolia w Polsce.

Zmniejsz temperaturę, zadbaj o klimat i swoje zdrowie

Tegoroczna edycja kampanii podkreśla realne korzyści płynące z obniżania temperatury w pomieszczeniach. Zmniejszenie jej zaledwie o 2°C może przynieść wymierne korzyści dla klimatu, redukując emisję CO2 nawet do około 10%. Jednocześnie utrzymanie niższej temperatury w pomieszczeniach ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie – poprawia samopoczucie, zwiększa komfort snu oraz redukuje ryzyko wystąpienia chorób układu oddechowego, co jest szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym.

Twórcy kampanii zwracają uwagę, że przegrzewanie pomieszczeń powoduje marnowanie drogocennej energii, co szkodzi środowisku, klimatowi, a tym samym naszej planecie. Każdy może podjąć działania, pozwalające zachować komfort cieplny, jednocześnie zmniejszając zużycie energii.

Działania Veolii na rzecz podejmowania odpowiedzialnych decyzji

Veolia w kampanii odwołuje się do wyników „Barometru Transformacji Ekologicznej” – badania zainicjowanego przez firmę i przeprowadzonego przez Elabe i Veolię na całym świecie. Stało się ono impulsem do rozpoczęcia społecznej dyskusji na temat transformacji ekologicznej.

Wyniki “Barometru” jasno pokazują, że Polacy coraz bardziej rozumieją potrzebę i wspierają działania na rzecz ochrony klimatu. Kampania „Stopień mniej znaczy więcej” jest odpowiedzią na te oczekiwania – wspieramy społeczeństwo w podejmowaniu świadomych decyzji, które pozytywnie wpływają na środowisko i zdrowie – dodaje Luiz Hanania.

Więcej na www.stopienmniej.pl