W Łodzi ruszyła druga edycja kampanii edukacyjnej „Stopień mniej znaczy więcej”, której celem jest zachęcenie mieszkańców do kształtowania nowych, przyjaznych środowisku nawyków. Inicjatywa, która potrwa do maja 2024 r., skupia się na przekazie, że zmniejszenie temperatury ogrzewania nawet o jeden stopień ma znaczący wpływ na ochronę zasobów naturalnych, poprawę jakości powietrza, a także na korzyści zdrowotne. Partnerem drugiej edycji została Grupa Mokate, jeden z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce.
W obliczu rosnących wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi oraz nieustannie rosnącym zapotrzebowaniem na energię, kluczowe staje się efektywne korzystanie z zasobów energetycznych. Veolia Energia Łódź, która produkuje i dostarcza ciepło do około 60% odbiorców w mieście, jest świadoma odpowiedzialności sektora energetycznego za edukację oraz zmianę postaw konsumentów w kierunku racjonalnego zarządzania energią. Wychodząc z założenia, że nawet najmniejsze działanie ma znaczenie, autorzy kampanii pragną uświadomić odbiorcom ciepła, że poprzez zmianę codziennych zachowań można bardziej efektywnie korzystać z energii. Rozpoczęcie kształtowania odpowiedzialnych nawyków najłatwiej zacząć od drobnej i prostej zmiany, takiej jak zmniejszenie o jeden stopień temperatury ogrzewania pomieszczeń, w których pracujemy lub mieszkamy.
Według Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA) sektor energetyczny jest kluczowy w walce ze zmianami klimatu. Veolia Energia Łódź konsekwentnie realizuje strategię na rzecz dekarbonizacji łódzkiego systemu ciepłowniczego. Produkując ciepło i energię elektryczną w kogeneracji, czyli w najbardziej efektywny sposób, Veolia Energia Łódź realizuje program odejścia od spalania węgla, którego efektem będzie redukcja o 2/3 emisji CO2 do 2030 roku. Zwiększaniu efektywności systemu poprzez stałą modernizację zarówno elektrociepłowni, jak i sieci ciepłowniczej, towarzyszą projekty inwestycyjne, które będą realizowane w najbliższym czasie. Dzięki nim zmieni się miks paliw wykorzystywany do produkcji ciepła systemowego i energii, ograniczone zostaną emisje i zmniejszy się oddziaływanie na środowisko.
Każdy z nas ma wpływ na to, jak korzysta z energii, a tym samym, na to czy efektywnie wykorzystuje zasoby naszej planety. W obecnej sytuacji szczególnego znaczenia nabierają realizowane przez Veolię Energię Łódź działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa i ciągłości dostaw przy jednoczesnym wzroście efektywności w procesie produkcji i przesyłu ciepła do naszych odbiorców. Efektywność energetyczna to dla Veolii pierwsze paliwo. Równocześnie, kolejną odsłoną tej kampanii chcemy trafić do naszych odbiorców, mieszkańców Łodzi, przypominając im, że nawet drobne zmiany ich postaw i nawyków mogą przyczynić się do bardziej efektywnego korzystania z ciepła i realnych oszczędności – mówi Anna Kędziora-Szwagrzak, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalna Veolii Energii Łódź S.A.
W ramach kampanii pojawią się spoty i materiały informacyjne w prasie oraz w mediach społecznościowych Grupy Veolia. Uruchomiona została również strona www.stopienmniej.pl, na której mieszkańcy znajdą wiele przydatnych porad ekspertów ds. zdrowia i środowiska, np. dlaczego lepiej spać w niższej temperaturze. Kampania wytłumaczy również, jakie codzienne nawyki powodują niepotrzebne straty ciepła, dlaczego nie należy wietrzyć mieszkań przy odkręconych kaloryferach czy zakrywać grzejników. Dodatkowo powstał profil na Instagramie „Stopień mniej”, który ma na celu zaangażowanie mieszkańców poprzez możliwość dzielenia się poradami i swoim doświadczeniem w zakresie zmiany nawyków i oszczędzania ciepła.